Kontakt:
Kamelenmelkerij Smits Werstkant 16
5258 TC Berlicum
Nederländerna
Telephone: +31 (0)73 – 7078087
Email:
För information om kamelmjölk eller andra produktfrågor, kan ni maila [email protected]
För information om besök av farm, kan ni maila [email protected] öppettider för köp av produkter:
Vi har öppet för köp av produkter
måndag till fredag 09:00 - 17:00. Det finns olika öppettider för hämtning av färsk mjölk. https://www.kamelenmelk.nl/en/buy-camel-milk/
Telefontider:
Måndag till fredag 09:00 -17:30
1 Kamelmjölk
1.1 Hur lång är hållbarhetstiden för kamelmjölk?
* I frysen har kamelmjölken en hållbarhetstid på 1 år, såvida den inte har tinats upp tidigare.
* Färsk och upptinad kamelmjölk har en hållbarhetstid på ±3 dagar i kylen.
1.2 Hur förvarar jag min kamelmjölk?
Direkt efter mottagandet: ta ut kamelmjölken från lådan och ställ den i kylen eller frysen.
Förvaring av kamelmjölken
- Färsk kamelmjölk kan förvaras i kylen eller i frysen.
- Fryst kamelmjölk behöver förvaras i frysen.
- Tina upp kamelmjölken i kylen, detta kommer att ta några timmar.
- På grund av nedfrysning av kamelmjölken kan fettflingor flyta ovanpå kamelmjölken efter upptining. Detta är en naturlig process. Skaka ordentligt innan du konsumerar, det är lösningen.
Hållbarhetstid:
- I frysen har kamelmjölken en hållbarhetstid på 1 år, såvida den inte är upptinad sen tidigare.
- Färsk och upptinad kamelmjölk har en hållbarhetstid på ±3 dagar i kylskåp.
1.3 Kan jag köpa kamelmjölk på Kamelmjölksmejeriet i Berlicum?
Ja detta är möjligt.
Mängden kamelmjölk, tidpunkten för att köpa färsk mjölk, priser och annan information finns på:
https://www.kamelenmelk.nl/en/buy-camel-milk/
2 Beställning & frakt
2.1 Till vilka länder skickar Ni produkterna?
Den färska och frysta kamelmjölken skickas till de flesta länder i Europa. När det gäller länder utanför Nederländerna, skickas de alltid i en isolerings låda med is klampar.
Kamelmjölkspulvret, kapslarna och andra kamelmjölksprodukter skickas till nästan alla länder i världen.
2.2 När kommer mitt paket att skickas ut?
Vi skickar beställningar på måndagar och onsdagar.
* Beställningar som görs och/eller betalas före kl. 10.00 på måndagar, skickas samma dag.
* Beställningar som görs och/eller betalas efter kl. 10.00 på måndagen, skickas på onsdag.
* Beställningar som görs och/eller betalas efter kl. 10.00 på onsdagen skickas näst kommande måndag.
På onsdagar skickar vi inte färsk eller fryst kamelmjölk till något annat land, än Nederländerna, Belgien och Tyskland.
2.3 Jag har lagt en beställning men har ännu inte mottagit den. Vad ska jag göra?
Vi skickar beställningar på måndagar och onsdagar. Alla beställningar som görs och/eller betalas den dagen innan 10:00 kommer att skickas ut.
På leveransdagen får du ett mail med mer information om leveransen (track & trace). Ibland hamnar det i skräppostrutan, så vänligen kika där.
Gjorde du betalningen via banköverföring? Då kanske det inte syns direkt i vårt system. Detta kan ta några dagar, särskilt med betalningar från utlandet. Din beställning kommer sedan att behandlas nästkommande leveransdag.
2.4 Hur kan jag beställa kamelmjölk i Sverige?
Du kan beställa den i vår webbbuik www.oasismilk.se
Den kommer att skickas från våra försäljningsagenter i Sverige. De kommer antingen att leverera det själva eller så kommer det att skickas i en isoleringslåda med isklamprar.
2.5 Kan jag också beställa kamelmjölk från Storbritannien?
Jo det kan du. Men på grund av Brexit kan vi inte skicka färsk eller fryst kamelmjölk direkt till kunder i Storbritannien. När du gör en beställning kommer den att skickas av vår återförsäljare i Storbritannien. Detta företag har bara fryst kamelmjölk. Vår färska kamelmjölk är tyvärr inte tillgänglig i Storbritannien.
2.6 Vilka är fraktkostnaderna?
Fraktkostnaderna kan variera beroende på fraktmetod, land samt vikten på din beställning. Du kan fylla din varukorg med önskade produkter i webbutiken och ange din adress, därefter framkommer fraktkostnaden.
3 Betalning
3.1 Hur kan jag betala i webbutiken?
3.2 Jag betalade via banköverföring. När får jag min beställning?
Om du manuellt har överfört beloppet till vårt konto (inte med Ideal, kreditkort etc.) kommer din betalning inte att synas i vårt system direkt. Detta kan ta några dagar, särskilt när det gäller betalningar från utlandet. Efter att vi har mottagit din betalning, skickas din beställning nästkommande leveransdag.